NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سجل الان!

مشكلة عاطفية

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

Amer0909

نسوانجى متقحرط
عضو
إنضم
3 أبريل 2025
المشاركات
29
التعليقات المُبرزة
0
مستوى التفاعل
63
نقاط
200
رجاءً لو مهتم بالموضوع تقرأ للاخر وتساعدني او تعطيني رايك او نصيحة

مرحبا
انا شاب من سوريا عمري 20 سنة ثالثة هندسة
في زميلة معاية في الكلية انا معجب فيها وحابب اني اتقرب منها وانا نيتي شريفة حابب اتعرف عليها وناوي اخطبها لو **** كتب نصيب

طبعا قصتي معاها من سنة اول شفتها في بداية الدوام واعجبت فيها بس بحكم مجتمعنا المحافظ العلاقات بين البنات و الشباب تبقى قليلة مش اي بنت بتتكلم مع اي شب عادي يعني الموضوع صعب شوي
بالبداية كنت براقب من بعيد واكتشف عنها اي معلومة فضلت طول السنة الاول بدون اي تقدم حتى ما صار ما بينا اي محادثة قصيرة

في السنة الثانية بدات اتعلق فيها اكثر بدات ابحث عنها على النت وجبت حساب الانستا وتابعتها وفضل اتفاعل معاها طبعا هي بترسم حلو اوي وبتنشر رسماتها بس قليل يعني رسمتين او ثلاثة في الشهر بس مفيش عندها متابعين يدون اتنين تلاتة بيتفاعلو وبيعلقو وطبعا انا كنت بعلق بتفاعل مع اي منشور وفي مرة كتبتلها تعليق شكرتني عليه ودا كان اول تواصل بيني وبينها وفضلت على هذا الحال طول السنة الثانية

وفي السنة الثالثة الي هي السنة الحالية الدوام بدا من شهر تقريبا

شوية معلومات عنها
بنت ذكية وجميلة محجبة وشجاعة وجريئة ومتربية و بنت ناس بتحب الرسم اوي وموهوبة بتقرا روايات و بتحب الدراسة مجتهدة بتجي متاخرة دائمة بتحب ورد عباد الشمس طبيعتها هادئة غالبا بتقعد لوحدها

هي السنة انا كنت خلاص جبت اخري معاها وقلت خلاص لازم اتقرب منها باي طريقة طبعا حصل ما بينا شوية نضرات في البداية وكنت اوقات بلاحظ انها كانت بتبصلي بس كنت حتجنن منها مكنتش بتكشر او بترفض او بتعطي اي رد فعل سلبي وبنفس الوقت مكنتش بتعطي اي اشارة اني اخذ خطوة زيادة او اتقرب منها يعني لا رافضة ولا موافقة وانا هنا كنت تعبت خلاص وقلت حجرب تجربة اخيرة عملت اكاونت فيك ودخلتها على فيسبوك وبعثتلها طلب صداقة بس ما قبلتوش ورجعت على الاكاونت الاصلي بتاعي الي عليه اسمي و صورتي الخقيقية وقبلت طلب الصداقة انا هنا دخلت في دوامة وبقيت زي المجنون مشعارف اعمل ايه

وهنا قلت اعمل خطوة اخيرة لاني خلاص فقدت الامل اني اتكلم معاها لاني شوية مش جريئ زيادة وخايف من الرفض كثير او انها تسببلي مشكلة تشتكي او تفضحني قدام الطلاب وانا خايف من الشكوة كثير عشان بتعمل مشاكل

المهم قررت اني ابعثلها من الاكونت الفيك دخلت بعثتلها واعترفتلها بمشاعري واني مقدرتش اجي واعترفلها بمشاعري واني ناوي اخطبها وعرغتها اني زميل في نفس الدفعة وكدا يعني طبعا هنا حصلت حاجة صدمتني كثير ومعرفتش اعملي اي

ردت عليا بالحرف كدا
_ مع احترامي لكلامك
_ انتا ممكن ما بتعرفني و عالاغلب ما بتعرفني بس معلش خلينا زملاء

انا هنا انصدمت شوي رديت عليها قلتلها اسف عالازعاج بس كان لازم احكي الكلام دا وانتهت المحادثة
طبعا هنا انا دخلت بدوامة افكار يعني هل هي بتعرف مين انا طبعا في الكلية الطلاب الي بتحضر نظري قليلة وانا منهم وهي كمان بتحضر يعني هي بتشوفني كثير في الكلية ومن السنة الاولى لغاية اليوم لذلك هي اكيد بتلاحظني انا ببص عليها

هل هي عرفتني ولا ايه هل رفضت رفض قاطع ولا بتطلب مني اتمهل واني اتعرف عليها هل معتبرتني معجب ام مجرد زميل

لانها ببساطة كان ممكن تعمل بلوك وتنهي الموضوع بس ردت عليا يعني مش معتبرة اني بهزر او جاي اتسلا معاها ممكن بتطلب مني اني استنا لغاية ما اتعرف عليها معرفش اعمل اي

بعد يومين كنا في المحاضرة وكانت قاعدة قريبة مني وجت و ادتني ورقة الحظور وطبعا دا كان اول تعامل بيني وبينها على الواقع من اول ما عرفتها وكانت طبيعيا جدا ولا كان حاجة حصلت لغاية اليوم ولا حتى كانت مكشرة

لو في حد عندو خبرة بالموضوع يفيدني نصيحة او رايكم او طريقة اتصرف فيها انا بجد مشوش كثير من الموضوع
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%