NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سجل الان!

الصعود

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

elcOach

نسوانجى مبتدأ
عضو
نسوانجي قديم
إنضم
11 مارس 2022
المشاركات
4
التعليقات المُبرزة
0
مستوى التفاعل
6
نقاط
20
الجزء الثاني

انا : صحيت الصبح علي صوت والدتي وقمت لقيتها محضره الإفطار .
انا : تسلم ايدك يا غاليا الواحد من غيرك مش عارف هيعمل ايه .
والدتي : لو مش هعمل كده ليك يا حبيبي هعمل لمين وانت الفتره دي لازم تتغذى كويس عشان البطوله الي انت داخلها.
انا : بيني وبينك انا حاسس اني مش هعرف اعمل اي مركز في البطوله دي .
والدتي : ليه بس كده ركز ومش مهم المركز المهم انك تاخد الثقه وتعرف ايه الي بيحصل في البطولات وايه المطلوب فيها وبعد كده المراكز هتيجي لواحدها .
انا : معاكي حق ولقيت تليفوني بيرن وكان رقم غريب فا رديت .
انا : الو مين معايا .
اميره : انا اميره ام علي .
انا : تمام حضرتك عامله ايه .
اميره : بخير انا الاول اسف اني ماجتش امبارح بس حصل زروف فا معرفتش اجي الورشه .
انا : لا ولا يهمك اهم حاجه تكوني بخير .
اميره : شكراا ليك وبمناسبه الشغل لما تيجي النهارده هنتكلم فيه فا انا مستنياك في البيت النهارده .
انا : تمام انا هاجي النهارده اي خدمات تاني .
اميره : شكراا ليك .
_ خلصت معا اميره وكملت فطار بس كنت باكل بسرعه عشان ارو الشغل .
والدتي : انت رايح الشغل النهارده ولا لا .
انا : ايو انا رايح دنا حتي ورايا مشوار مهم النهارده و لازم اروح اشوف ايه الي هيتم فيه .
والدتي : طب كل براحتك وروح و .... يوفقك في الي جاي .
انا : يا ... يا ماما يالا اسيبك تروحي الشغل وانا هدخل اقعد علي الكمبيوتر شويه قبل ما امشي و عدي الوقت وكانت الساعه تسعه ولقيت الاسطي خالد بيرن عليا .
انا : صباح الورد يا سطي
خالد : صباح الخير يا سيف عامل ايه .
انا : تمام بخير .
خالد : ديما يا .... بقولك جهزت نفسك عشان مشوار ام علي ولا ايه .
انا : ايو كله تمام .
خالد : ايو انا عوزك واثق من نفسك كده عشان انت دلوقتي الاسطي سيف .
انا : تمام ياسطي انا هلبس وجاي علي طول .
خالد : وانا مستنيك في الورشه .
_ جهزت لبس الشغل وكمان حاجه الجيم ولبست وخد الشانطه ونزلت عشان اشوف اللي ورايا .
_ وانا في الطريق قابلت واحد من اصحابي المقربين كان اسمه عبده ودار الحوار التالي :
عبده : سيف عامل ايه وفينك يا عم .
انا : انا تمام انت الي عامل ايه
: اما فيني فان في الشغل والجيم ما انت عارف اني بحضر عشان اخش عالم البطولات وكده .
عبده : .... معاك يا غالي وبالمناسبة انا كنت عاوزك في موضوع النهارده كده .
انا : موضوع ايه .
عبده : لما تخلص الي وراك ابقي رن عليا عشان الكلام ده محتاج سهره وبكره الجمعه اجزتك من الشغل والجيم ولا ايه فلو كده نسهر النهارده انا وانت .
انا : تمام هكلمك لما اخلص ومشيت علي الشغل وانا مش في بالي ايه الي هيحصل بليل .
_ وصلت الورشه وكالعاده سلمت علي الاسطي و الصنيعيه ودخلت غيرت و لبست لبس الشغل وطلعت اتكلم معي الاسطي بره الورشه .
خالد : النهارده هاروح انا وانت نلف علي الموردين وعرفك علي الدنيا وايه الي هيتم بس بعظ ما تخلص مشوارك .
انا : تمام ياسطي .
خالد : اه انت الي هتروح لوحدك النهارده عند ام علي عشانا ورايا مشوار تاني .
انا : من اوله كده علي العموم تمام ياسطي .
خالد : معليش بقي بس انت قدها .
_ خدت بعضي وركبت مكنه الشغل وطلعت علي بيت ام علي الي قالتلي عليه في التلفون ولما وصلت عند اول الشارع رنيت عليها زي ما قالت وهي ردت وقالتلي انا نزله حالا .
اميره : حمد.... بالسلامه منور المنطقه ياسطي سيف .
انا : ... يسلمك منوره بنورك انت وسكان المنطقه .
اميره : طب يلا نطلع ولا ايه عشان لو وراك اي حاجه معطلكش عليها .
انا : تمام يالا .
_ طلعنا فوق والجو كان تمام جدا وقعدنا في الانتريه وبدا الحوار التالي :
اميرة : انا عاوز اعمل عندكم شويه شغل للشقق الثالثة بتاعتنا .
انا : تمام اوي بس ايه نوع الشغل بالظبط شبابيك ولا مطابخ ولا بيبان .
اميرة : هعمل كل دول بس الاول خلينا في الشبابيك وبعد كده نخلص كل حاجه واحده واحده ولا انت شايف ايه .
انا : بصي يا فندم انا مش هتفرق معايا ابداء بايه بص انا شايف ان الشبابيك تبقي الاول لان البيت طويل ومفيش شبابيك في الشقق تحميها من دخول الحشرات وكده .
اميره : تمام اوي كده اتفقنا .
انا : طب يلا عشان اخد مقسات الشغل .
_ بداء في اخد المقاسات وخلصت وقعد انا واميره نشرب الشاي ونتفق علي الاسعار والخامات و المصنعيه و وقت التسليم وبعد كده خلصت ولسه هاقوم حصل التالي :
اميره : بس بقولك ياسطي انت عندك كام سنه .
انا : انتي تديني كام .
اميره : عشرين سنة كده .
انا بضحك اوي : ياه انت كبرتيني اوي انا عندي خمسة عشر سنه .
اميره : بس جسمك وصوتك مش بيقولوا كده .
انا : عادي بقي بلغت بدري عن الي في عمري وجسمي كده عشان انا بروح الجيم من صغري .
اميره : دنت هتبقي لقطه بس لازم اصبر عليك شويه كمان عشان انت شكلك علي ... خالص .
انا : هو ايه الموضوع بالضبط .
اميره : لا مافيش حاجه .
انا : طب استأذن انا يلا سلام .
_ ونزلت وانا بفكر في كلامها بص ماكنتش عارف افهم في الفتره دي هي بتتكلم علي ايه بص روحت علي الورشة وقبلت الاسطي .
وهنا نهايه الجزء الثانى .
اسف علي انه مفيش جنس فيه بس لازم كده .
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%