صباح الخير يخواتي ،
دي اول مرة هكتب فيها قصة طويلة بالعربي ( بكتب انجليزي بس ) ، ممكن ناس عارفاني من القصص المصورة الي كنت بنزلها و ممكن لا
المهم انا هنزل جزء كل يوم خميس و هحاول يكون طويل ف اعملو فولو و قولولي رأيكو عشان متبضنش و اوقف و يلا بينا نبدأ
وهسيبكو تتوقعو لوحدكو القصة حقيقية ولا لا 😉...
كانت ندى تتمتع بجاذبية جنسية؛ مثيرة ومغرية. كانت جميع ملابسها الصيفية ضيقة وكاشفة، وكنت منجذباً إليها كالفراشة إلى اللهب. كنا نقضي الكثير من الوقت معًا، والجنس كان كل ما أردت التحدث عنه. كانت تلمح إلى أنها لن تمارس الجنس معي، لكنها بدت تستمتع بالمضايقة والحديث عن الجنس بقدر ما أستمتع أنا. لم تكن...
الجزء الأول:
كان في شاب اسمه أحمد، ٢٨ سنة، عايش في ميونخ بألمانيا، شغله مهندس، حياته مستقرة، شقة حلوة، عربية، فلوس كويسة، بس قلبه فاضي. كان دايماً يحس إن البنات العاديين اللي بيقابلهم ما بيملوش عينيه، كان في حاجة ناقصاه، لحد ما في ليلة برد يناير، وهو بيسكرول على الإنستغرام، ظهرتله صورة بنت...
كيفكم في بعض الأغلاط بس استمتعو
كنت في مكتبها الخاص، الساعة ٩ بالليل، الشركة فاضية. هي المديرة اللي الكل يخاف منها، طويلة، جسم رياضي مشدود، شعر أسود مربوط ذيل حصان، وترتدي بدلة رسمية ضيقة تخلي طيزها بارزة زي التمثال.
دخلت عليّ فجأة وقفلت الباب بالمفتاح، عيونها مليانة هيمنة.
قالت بصوت هادئ...
الفصل الأول: الرحلة
كانت الصحرا بتغلي حرفيًا. الشمس في عز الظهر كانت نار، والأرض تحت الكاوتش بتنط من السخونة. الجو كان خانق، وعربيتنا الزرقا اللامعة، اللي كانت رمز لحياة الرفاهية اللي عايشينها، كانت بتحسسني بالضغط أكتر وأكتر.
"آه يا دينا، مشوار القاهرة للجونة ده أنا ما صدقت عدينا معظمه!" قلتها...
الوجه الآخر للقمر
The other side of the moon
ــــــــــ( الجزء الأول )ــــــــــــ
كانت جادة قاسية وصلبة ،تتلفح بالأسود في أغلب ثيابها ، صوت كعب حذائها داخل المحكمة يجلب الرعب ووجع الرأس للمجرمين خلف قضبان الاتهام ، لا تسامح ولا تلين ولا أحد يستطيع رشوتها ، البعض يناديها بالمرأة الحديدة...
➤السابقة
الجزء الاول السلسله الثانيه
للكاتب: sevloO
مريم: جرحتك دي اوي؟.. امال كسي الي اتهري بسببك قبل جوازك ده كان اي
علي اتصدم من الكلام الي أمه بتقوله : بس ياما
مريم : مفيش بس ... ربيها و ادبها بس مش لدرجه وشها و بعدين ما أنت عارف انك ديما برا احمد *** أنها مع ابنك و ابتسمت له وقالت الزمن...
انا اسمي علي لسه مكمل 18 سنة ، من عادتي من زمان ان صحابي اصغر مني بسنتين وبتلاتة عشان مبحبش الي ادي وشايف دايما ان دفعتي ناس متنمرين ومش كويسين ف دايما بتجاهلهم ، انا صحابي شلة حوالي ستة او سبعة ومقربين مني جدا لدرجة اننا كل يوم يا اما سوا ف بيت حد يا اما بنلعب بلايستيشن ف حته يا اما بنروح...
صباح او مساء الخير
انا سالم عندي ٢٥ سنه من القاهره طولي ١٨٠ سم
وزني ٨٠ ك مش هقول معضل بس جسمي متناسب مع طولي عندي كرش صغير كده
كنا ف بيت العيله ستي وجدي ف الدور الاول
جدي مجدي ٧٥ سنه مريض و ديما محتاج رعايه
ستي مريم ٦٨ سنه اتجوزت صغيره و بتراعي جدي
و احنا ف الدور التاني
امي شيماء ٤٧ سنه موظفه...
لو احنا لسه في زمن العبيد والمملكة دي اشترتك
وخيرتك ما بين
انها تقعد على وشك بطيزها الجامده ده لحد ما تكتم نفسك وتنول شرف أنك موت بالطياز دي
انك انك تفضل عبد تحت الطيز دي وما تاكولش ولا تشرب غير شختها وقبولها
وانت لو ملكة تحبي تعملي فيا ايه من دول
ازيكم يا اصحابي جاي احكيلكم عن موقف حصل معايا من سنه
.
.
.
تبتدي احداث القصه من وصولي لقريه صغيره في مصر بس هي ع البحر كانت قريبه من شغلي قريه اهلها صيادين وناس كدا تحس انهم في حالهم
أجرت هناك شقه صغيره في عماره أهالي كان بيسكن فيها عيله 3 اخوات رجاله ومعاهم زوجاتهم وأولادهم والعماره اللي في...
دكتورة جاكلين دكتورة صيدلانية و ام و زوجة الكل بيشهدلها بالاحترام و حسن السمعة. يمكن كان بيتقال عليها انها شخصية متشددة جدا و مبتحبش الهزار و اللعب. سنها في وقت بداية القصة في نص التلاتين و عندها ولد و بنت. جوزها اكبر منها بأربع سنين و ميسور الحال عنده معرضين سيارات في محافظة من محافظات مصر...
الجزء الأول:
في البداية كل عام وانتم بخير
اعرفكم بنفسي : انا ميدو عمري 31 عام متزوج من هبة 25 عام من اسكندرية وبشتغل في هيئة الجمارك
باقي الشخصيات هتعرفوها في وقتها
لكن دلوقتي هقول لكم بداية الحكاية ..
اول ما بلغت وانا كنت بمارس العادة السرية بشراهة ، كنت بعمل علاقات اونلاين كتير جدا حتى مراتي...
➤➤السابقة
(الـــمــتـاهــة)
الـــــــــــــجـــزء الاول
فى البدايه اكتب لكم كلمات النهايه
اكتب لكم كلماتى بدموع العين واطعمها بمرارة الايام
لقد اكتشفت اليوم اننى المغفل الاكبر فى ذالك المتاهه
لايعلم من بدئها ومن الذى نهاها
لقد سعيت طوال حياتي...